To-do-list - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Astrid Poolman - WaarBenJij.nu To-do-list - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Astrid Poolman - WaarBenJij.nu

To-do-list

Door: Astrid Poolman

Blijf op de hoogte en volg Astrid

01 Augustus 2014 | Nederland, Zwolle

Je kent het vast, een to-do-list: zo'n lijstje waarop je kunt noteren wat je nog moet doen.
Is de taak gedaan? Dan mag je het bolletje die voor de taak staat inkleuren.
Heerlijk vind ik het! Ik schrijf trouwens standaard iets op wat ik al gedaan heb,
zodat ik een bolletje in kan kleuren en het líjkt alsof ik minder hoef te doen -wat natuurlijk de grootste onzin is maar dat terzijde.
Nou, dat inkleuren is in volle gang.
Best bijzonder want ik ben nogal een 'laatste moment type'. Maar om er in Zuid-Afrika achter te komen dat het ook wel handig is om ingeënt te zijn of een internationaal rijbewijs te hebben gaat me iets te ver. De afgelopen weken stonden daarom in het teken van bezoekjes aan bijvoorbeeld de GGD, ziekenhuis, ANWB, gemeentehuis en andere leuke instanties met nog leukere wachtkamers.

Na al deze voorbereidingen is mijn conclusie:
Zuid-Afrika komt dichtbij. Heel dichtbij.
Over D.V. precies een maand ga ik samen met Kylie en Linda naar het land van de prachtige natuur, de 'braai' en de leuke taal: ek kan net 'n bietjie Afrikaans praat. ;)
In Zuid-Afrika zal ik eerst vier weken les gaan geven in Pretoria, daarna is het tijd voor twee weken vakantie in Kaapstad, vervolgens gaan we twee weken les geven op een school met donkere kinderen in Venda, daarna weer naar Pretoria om les te geven en last but not least sluiten we ons avontuur af met nog een vakantie waar we in ieder geval naar het Krugerpark zullen gaan!
Ook ga ik m'n nicht Annewil weer zien, zij woont en werkt in Pretoria, super leuk!

Deze laatste maand in Nederland zal ik vooral druk zijn met geld verdienen, afspreken met (lees: afscheid nemen van, maar dat klinkt zo definitief) vrienden en familie en ondertussen ook nog de bruiloft van zuslief voorbereiden.
En uiteindelijk mag ik dan op 1 september rond 16.00 het laatste bolletje van m'n to-do-list inkleuren:
O vliegtuig instappen @ Brussel!
Ik kan niet wachten!

  • 01 Augustus 2014 - 14:31

    Kim:

    Nou dat komt wel goed die blogs van je!! Leuk hoor :D

  • 01 Augustus 2014 - 23:04

    Papa:

    Hoi Astrid,
    Ik ken alle nog in te kleuren bolletjes van jou natuurlijk niet precies. Maar ik weet wel dat het bolletje van slaapkamer opruimen in Huize Poolman aan de Elzenlaan te Rouveen nog NIET ingekleurd is. Daar gaat toch al snel een halve dag tijd in zitten dacht ik.........

    Kusje van Pa

  • 02 Augustus 2014 - 21:51

    Hanneke Knoll:

    Hoi Astrid,

    Al leuk om dit te lezen, ik ga je zeker volgen.
    Voor ons heel bijzonder dat je naar het prachtig mooie ZA gaat, het land waar onze lieve dochter Annewil woont samen met haar man Iwan.
    Zij zal het zeker fantastisch vinden om jou daar straks te ontmoeten.

    Geniet van dit alles en ook vooral van dit mooie land.
    Maar allereerst veel succes met de voorbereidingen!

    Ach en die kamer van jou aan de Elzenlaan willen ze straks wel met alle plezier opruimen en schoonmaken.

    Liefs,
    Wim en Hanneke

  • 03 Augustus 2014 - 11:59

    Jenny P-Ha:

    Hallo Astrid
    Natuurlijk willen wij ook graag mee genieten van je tijd daar in Afrika, en lezen straks met veel plezier je lange verhalen.
    Nog een drukke maand aan de Elzenlaan maar ook een mooie, met al die voorbereidingen en de trouwerij.
    We wachten af

    Gr van de Poolmannetjes van de rozenlaan

  • 21 Augustus 2014 - 21:08

    Juf Knol:

    As ek jou was sou ek die blog maar in afrikaans doen, jy kan dit baie goed praat, en ook skryf, en dit is al goed om nou oor te skakel! :) ook Anne-Wil sal jou nie meer so goed verstaan nie hehe; stuur groete vir haar! Die trouwery is na die proefperiode?

  • 22 Augustus 2014 - 01:03

    Astrid :

    Baie dankie juffrou Ellie!
    Ek sal probeer om 'n bietjie Afrikaans te skryf maar my familie en vriende moet ook verstaan wat ek skryf, haha!
    Nee, die trouwery is al die volgende vrydag (29 Augustus).
    Saterdag en sondag sal ek die laaste dinge in my koffer stop en maandag 1 September gaan ons Brussel toe.

  • 27 Augustus 2014 - 14:37

    Yvonne Nieboer:



    Ha Astrid,

    Leuk om je blog te lezen. Maak er wat van. We zijn benieuwd.
    Heel veel plezier daar!!!

    Alle goeds,

    Otto en Yvonne

  • 29 Augustus 2014 - 21:03

    Ruud Houweling:

    Beste Astrid,

    Na vandaag (je ceremonieschap) ga je je concentreren op Z.A. Fijn weekend, gezegende zondag en maandag een heel prettige reis toegewenst. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

    Ruud Houweling

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Via deze blog wil ik je op de hoogte houden van mijn ervaringen in Zuid-Afrika!

Actief sinds 01 Aug. 2014
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 12762

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 27 November 2014

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: